Panavia Tornado IDS / ADV
Tornado plne vyhovovalo požiadavkám RAF na prepadovú stíhačku dlhého doletu, ktorá by nahradila lietadla Lighting a Phantom.
Všetky tri skonštruované prototypy lietadla Tornado poháňali prúdové motory Turbo-Union RB199 Mk.103, ktorými boli vybavené aj prvé sériové lietadlá Tornado pre RAF. Tieto lietadlá mali krídla s meniteľnou geometriou. Spočiatku sa nastavovali manuálne, neskôr v séeiových verziách automaticky.
Skúšky výzbroje prebehli na prototype 02 vrátane odpálenia RS Sky Flash a streľby kanónov Mauser. Počiatočné problémy s radarom AI.24 Foxhunter sa podarilo odstrániť ešte predtým, ako bolo prvé F.2k dodané 229. OCU na základni RAF Coningsby v Lincolnshire v novembri 1984. Prvých osemnásť lietadiel poháňali motory Mk.103, do ďalších, označovaných ako F.3 bol zabudovaný oveľa výkonnejší motor Mk.104. Ako prvá bola v Coningsby v máji 1987 prezbrojená 29. peruť. Za plne operačnú ju uznali koncom novembra toho istého roku. Cewlkovo bolo prezbrojených sedem perutí a 229. OCU. Lietadlá Panavia Tornado majú aj štáty Taliansko alebo Saudská Arábia.
Panavia Tornado je spoločný Nemecko - Britský projekt. Má výbornú manévrovateľnosť a považuje sa za najlepšie lietadlo na svete na hĺbkové nálety v každom počasí.
Náhľad fotografií zo zložky Krásne stíhačky