Aero L-39 Albatros
 Aero L-39 Albatros sa vďaka svojej vynikajúcej konštrukcii stali štandardným prúdovým cvičným lietadlom vzdušných síl štátov Varšavskej zmluvy. Na export sa ponúkal ako ľahké bojové lietadlo. Vďaka svojím vynikajúcim letovým vlastnostiam a spoľahlivosti si vybojoval miesto aj v USAF.
  Aero L-39 Albatros sa vďaka svojej vynikajúcej konštrukcii stali štandardným prúdovým cvičným lietadlom vzdušných síl štátov Varšavskej zmluvy. Na export sa ponúkal ako ľahké bojové lietadlo. Vďaka svojím vynikajúcim letovým vlastnostiam a spoľahlivosti si vybojoval miesto aj v USAF. 
Lietadlá L-39 majú jednoduchý, robustný podvozok, vhodný aj na prevádzku na trávnatých, čiastočne upravených plochách.
L-39 je vyrobený ešte v Československu.
Prototyp samonosného dolnoplošníka L-39 vzlietol po prvý raz 4. novembra 1968 ako cvičná verzia L-39C. Oproti Delfínom sú schopné podávať oveľa vyššie výkony, ktoré ich umožňujú využiť aj ako ľahké bojové lietadlá. Verzia L-39ZO mala 4 závesné stĺpiky, L-39ZA 4 závesné stĺpiky a pevne zabudovaný dvojhlavňový kanón HŠ-23, výkonnejším motorom DV.2 a najmä modernou avionikou vychádzajúcou z domácej konštrukcie (vrátane softvéru) stála na počiatku nových moderných typov z Aera Vodochody.
ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
| Typ | dvojmiestne cvičné lietadlo / ľahké bojové lietadlo | 
| Pohon | turbodúchadlový motor lvčenko Al-25TL s ťahom 17,14 kN | 
| Max. rýchlosť | 630 km/hod. | 
| Max. operačná výška | 9000 m | 
| Dolet | 1750 km | 
| Prázdna hmotnosť | 3490 kg | 
| Rozpätie | 9,46 m | 
| Dĺžka | 12,32 m | 
| Výška | 4,72 m | 
| Výzbroj | dvojhlavňový kanón kalibru 23 mm; 2 riadené strely vzduch-vzduch; raketomety na rakety kalibru 57 alebo 122 mm; bomby do 1000 kg | 
Náhľad fotografií zo zložky Krásne stíhačky




