Testy v Barcelone
V španielskej Barcelone dnes odštartovali veľké trojdňové testy, v rámci ktorých skúšajú niektoré tímy aerodynamiku a systém KERS pre budúcu sezónu, iné testujú potencionálnych uchádzačov o voľné kokpity.
Na úvod sa uviedol v najlepšom svetle tím Scudéria Toro Rosso. Prvý skončil skúsený Japonec Takuma Sato, ktorý odjazdil 121 kôl s najlepším časom 1:20:763. Len o štyri kolá menej zaznamenal druhý Sébastien Buemi. Pre mladých býkov to bol teda veľmi plodný deň.
Tretie miesto si vyjazdil testovací pilot Hondy Alexander Wurz. Nasledovala dvojica testovacích pilotov favorizovaných stajní - Pedro de la Rosa z McLarenu a Luca Badoer z Ferrari. Za šiestym Garym Paffettom z McLarenu sa umiestnil Robert Kubica z tímu BMW Sauber F1. Švajčiarsko-nemecký tím pracoval s aerodynamikou pre rok 2009 i systémom KERS, no na svojich autách ponechal drážkované pneumatiky, zatiaľ čo konkurencia už testovala nové sliky. BMW sa snažilo zabezpečiť stabilitu auta po nasadení množstva noviniek aspoň takto. Práve Kubica sa postaral o zablokovanie pitlane, keď ostal stáť s technickou poruchou a odtiahnuť ho muselo odťahovacie vozidlo. Po obede už skúsilo BMW aj sliky.
Piloti McLarenu jazdili s čiastočne upravenou aerodynamikou, keď mali odmontované všetky prídavné krídla, ktoré budú od budúcej sezóny zakázané. Podobne konal i Renault. Tím Ferrari sa venoval testom systému KERS, ktorý zabudoval do prechodného auta s označením F2008K.
Na ôsmej priečke skončil pilot, ktorý pútal obrovskú pozornosť. Za volantom Red Bullu Racing sa totiž neobjavil nikto iný ako šampión rely Sébastien Loeb. Počas týchto testov jasne dokázal, že má rýchlosť v krvi a čas 1:22:503 nie je na premiéru vôbec zlý!
Nové krídla pre rok 2009 testoval aj tím Williams, za volantom ktorého sa objavil mladý Nemec Nico Hulkenberg. Nedarilo sa uchádzačom o miesto v Honde, keď Bruno Senna i Lucas di Grassi skončili až na chvoste štartového poľa. Medzi túto dvojicu sa vklínil Giedo van der Garde, ktorý získal tento test ako odmenu za triumf v sérii Renault World Series.
Fotky z dnešného dňa testov nájdete v predošlom článku (pod hlavným)
Výsledky 1. dňa testov:
1 | T. Sato
Japonsko
|
Scuderia Toro Rosso
STR3
Bridgestone |
1:20.763
+7.292 |
-.---
+6.966
|
-.--- | 121
571.967
188% |
2 | S. Buemi
Švajčiarsko
|
Scuderia Toro Rosso
STR3
Bridgestone |
1:21.071
+7.600 |
+0.308
-1.693
|
+0.308 | 117
553.059
181% |
3 | A. Wurz
Rakúsko
|
Honda
RA108
Bridgestone |
1:21.198
+7.727 |
+0.435
+6.807
|
+0.127 | 77
363.979
119% |
4 | P. de la Rosa
Španielsko
|
McLaren-Mercedes
MP4-23
Bridgestone |
1:21.417
+7.946 |
+0.654
+7.026
|
+0.219 | 65
307.255
101% |
5 | L. Badoer
Taliansko
|
Ferrari
F2008K
Bridgestone |
1:22.038
+8.567 |
+1.275
+7.277
|
+0.621 | 93
439.611
144% |
6 | G. Paffett
Anglicko
|
McLaren-Mercedes
MP4-23
Bridgestone |
1:22.235
+8.764 |
+1.472
+4.757
|
+0.197 | 47
222.169
73% |
7 | R. Kubica
Poľsko
|
BMW Sauber F1 Team
F1.08
Bridgestone |
1:22.341
+8.870 |
+1.578
+8.205
|
+0.106 | 56
264.712
87% |
8 | S. Loeb
Francúzsko
|
Red Bull Racing
RB4
Bridgestone |
1:22.503
+9.032 |
+1.740 | +0.162 | 82
387.614
127% |
9 | N. Piquet jr.
Brazília
|
Renault
R28
Bridgestone |
1:22.560
+9.089 |
+1.797
+6.744
|
+0.057 | 80
378.160
124% |
10 | C. Klien
Rakúsko
|
BMW Sauber F1 Team
F1.08
Bridgestone |
1:22.883
+9.412 |
+2.120
+8.270
|
+0.323 | 53
250.531
82% |
11 | N. Hülkenberg
Nemecko
|
Williams
FW30
Bridgestone |
1:23.467
+9.996 |
+2.704
+1.793
|
+0.584 | 116
548.332
180% |
12 | V. Liuzzi
Taliansko
|
Force India
VJM01
Bridgestone |
1:23.794
+10.323 |
+3.031
+8.443
|
+0.327 | 86
406.522
133% |
13 | A. Sutil
Nemecko
|
Force India
VJM01
Bridgestone |
1:23.832
+10.361 |
+3.069
+4.408
|
+0.038 | 88
415.976
136% |
14 | M. Gené
Španielsko
|
Ferrari
F2008K
Bridgestone |
1:24.117
+10.646 |
+3.354
+9.121
|
+0.285 | 32
151.264
50% |
15 | B. Senna
Brazília
|
Honda
RA108
Bridgestone |
1:24.343
+10.872 |
+3.580 | +0.226 | 39
184.353
60% |
16 | G. van der Garde
Holandsko
|
Renault
R28
Bridgestone |
1:24.908
+11.437 |
+4.145
+1.442
|
+0.565 | 27
127.629
42% |
17 | L. di Grassi
Brazília
|
Honda
RA108
Bridgestone |
1:25.512
+12.041 |
+4.749 | +0.604 | 48
226.896
74% |
Tímy:
1 | Scuderia Toro Rosso
Bridgestone
|
1:20.917
+7.446 |
-.---
+0.154
|
-.--- | 238
1125.026
369% |
2 | McLaren-Mercedes
Bridgestone
|
1:21.826
+8.355 |
+0.909
+1.063
|
+0.909 | 112
529.424
174% |
3 | Red Bull Racing
Bridgestone
|
1:22.503
+9.032 |
+1.586
+1.740
|
+0.677 | 82
387.614
127% |
4 | BMW Sauber F1 Team
Bridgestone
|
1:22.612
+9.141 |
+1.695
+1.849
|
+0.109 | 109
515.243
169% |
5 | Ferrari
Bridgestone
|
1:23.077
+9.606 |
+2.160
+2.314
|
+0.465 | 125
590.875
194% |
6 | Williams
Bridgestone
|
1:23.467
+9.996 |
+2.550
+2.704
|
+0.390 | 116
548.332
180% |
7 | Honda
Bridgestone
|
1:23.684
+10.213 |
+2.767
+2.921
|
+0.217 | 164
775.228
254% |
8 | Renault
Bridgestone
|
1:23.734
+10.263 |
+2.817
+2.971
|
+0.050 | 107
505.789
166% |
9 | Force India
Bridgestone
|
1:23.813
+10.342 |
+2.896
+3.050
|
+0.079 | 174
822.498
270% |